ASCENSION is an impressionistic portrait of China’s industrial supply chain that reveals the country’s growing class divide through staggering observations of labor, consumerism and wealth. The documentary portrays capitalism in China across the levels of its operation, from the crudest mine to the most rarefied forms of leisure. Accordingly, the film is structured in three parts, ascending through the levels of the capitalist structure: workers running factory production, the middle class training for and selling to aspirational consumers, and the elites reveling in a new level of hedonistic enjoyment. In traveling up the rungs of China’s social ladder, we see how each level supports and makes possible the next while recognizing the contemporary "Chinese Dream" remains an elusive fantasy for most.
Jessica Kingdon, réalisatrice/monteuse/cinématographe
Jessica Kingdon, basée à New York, est une réalisatrice et productrice sino-américaine qui a été désignée comme l'un des « 25 nouveaux visages du cinéma indépendant » par Filmmaker Magazine et sélectionnée pour la liste 2020 des « 40 Under 40 » de Doc NYC. Son court métrage primé Commodity City (2017) est un documentaire d'observation sur le plus grand centre commercial de gros du monde qui se trouve à Yiwu, en Chine. Il a été présélectionné pour un Cinema Eye Honor et a été présenté dans plus de 50 festivals de cinéma, notamment à Rotterdam, True/False et Sheffield. Elle a co-réalisé le court métrage It's Coming! (2020), qui a été soutenu par Rooftop Films, et qui passe actuellement dans des festivals, et Routine Island (2019), qui est inclus dans The Eyeslicer, saison 2. Jessica Kingdon a notamment produit Born To Be de Tania Cypriano (NYFF 2019), 8:08 - How We Respond de Ian Bell (Sheffield 2019), The Water Slide de Nathan Truesdell (True/False 2018), et Old Stone de Johnny Ma (Berlinale 2016). Elle est membre du Brooklyn Filmmakers Collective.